Tájékoztató az otthoni testnevelés órák megszervezésével kapcsolatban
Kedves Tanítványom!
A távoktatás teremtette helyzet a
megszokottól teljesen új megoldás bevezetését teszi szükségessé a testnevelés
órák megszervezése kapcsán is. Elsődleges cél, hogy fittséged és egészséged
minél jobb legyen. Sőt, dolgozzunk együtt annak érdekében, hogy ebben a különös
helyzetben is folytatódjon fejlődésed. Ne aggódj, mindehhez kapsz segítséget.
Ugyanakkor legyél felelős hozzáállású, végezd a munkádat becsületesen, adott
esetben bátran használd kreativitásodat is. Ha segítségre lesz szükséged,
keress bátran! (palinkas2018@citromail.hu)
Az alábbiakban röviden bemutatásra
kerül, mire számíthatsz az otthoni testnevelés óráid során. És ne feledd, hogy a feladatokon kívül légy
sokat a szabad levegőn, de csakis ellenőrzött körülmények között: labdázz,
készíts akadálypályát, fuss minden
nap egy kicsit!
A tanórákat kéthetes ciklusokra bontjuk, melynek
tartalmát heti bontásban előre megkapod. Javarészt képességfejlesztést,
valamint elméleti ismeretszerzést célzó feladatokkal találkozhatsz, de
törekedni fogok arra, hogy érdekes ötleteket adjak otthoni mozgásos játékokra,
ügyességed sokrétű fejlesztésére, a kondíciód növelésére is.
Az adott ciklus alatti aktivitásodról
önállóan jelzel
vissza. Ennek VALÓDISÁGÁT NEM
VONOM KÉTSÉGBE!,
így az ehhez kapcsolódó értékelési rendszer a BIZALOMra épül. Kérem, hogy kezeld mindezt felelősségteljesen!
A „tanórákon” (vagy akár azokon kívül
is) pontokat gyűjtesz.
Az adott ciklusban megszerzett pontjaid alapján kapsz érdemjegyet. Minden kéthetes ciklust
követően legalább egy érdemjegyet kapni fogsz, amelynek meghatározása a
részemre visszaküldött önértékelési
lap alapján történik. Készíts
önmagad számára egy hasonló felbontású üres táblázatot, akár kézzel, de én is
küldök egy mintát Neked. Ebben a megszerzett pontjaidat naponta jelölöd, illetve feltünteted a
pluszpontokat eredményező tevékenységeidet.
Az órák tartalmát igyekezz tartani - a táblázatot a
tananyagnak megfelelően töltsd ki, még ha meg is cseréled olykor a feladatokat!
Mindenképp
törekedj arra, hogy az egyes napokon meghatározott mozgásos tartalmak
teljesítésekor, illetve a ciklusban elvégzendő elméleti ismeretszerzés során
legalább 1 pontot elérj. És ne feledd, hogy légy sokat a szabad levegőn, mozogj
– ezzel is +pontokat szerezve!
A plusz pontok megszerzését a tevékenységek
felsorolásával jelezd, illetve szükség esetén megvalósulását bizonyítsd
csatolmányként elküldve. Minden feladat előtt kb. 5 percben alaposan melegíts
be a csatolt videók valamelyikét felhasználva https://www.youtube.com/watch?v=NMalIZTBw-M https://www.youtube.com/watch?v=kuzaDJzqCGA vagy akár önállóan testnevelés órai
emlékeidből kiindulva. A feladatok végén nyújtsd meg az izmaidat. Segít pl: https://www.youtube.com/watch?v=lcg9xFMfV_4
Ha valami nem sikerül elsőre, gyakorold egész nap, s este
pontozd magad! J
Bármilyen kérdés esetén keress bátran! Sok sikert, jó mozgást kívánok minden napra!
Testnevelés órák
március 23 – március 27. között
Mozgásos tevékenységek tartalma
|
Teljesítésért járó pontértékek
|
|||||
1 pont
|
2 pont
|
3 pont
|
||||
1.
Március 23.
A linken látható szabadgyakorlat-lánc (az első 45 másodpercnyi tartalom) megtanulása
– fejleszd koordinációdat!
|
32 ütem
megtanulása
|
48 ütem
megtanulása
|
önállóan
megtervezett 48 ütem megtanulása
|
|||
2.
Március 24.
A linken látható tánc elsajátítása J Jó mókázást!
Ha ez a
feladat nem tetszik, azért próbálkozz vele,-
majd csináld meg az 5. feladatot, s azt pontozd magadnak! J
|
legalább
a fele sikerült
|
sikerült
elsajátítani
|
egy
hasonló újabb tánc elsajátítása is megtörtént
|
|||
3.
Március 25.
A linken látható feladatsor elvégzése feladatonként 3 ismétlésszámmal:
|
feladaton-
ként 10 mp-ben
|
feladaton-ként
20 mp-ben
|
feladatonként
30 mp-ben
|
|||
4.
Március 26.
Állóképesség fejlesztése önállóan tervezett futó, vagy szökdelő feladatokkal
(akár helyben is) – segítség: atlétikai futásokat küldtem Neked múlthéten: https://www.youtube.com/watch?v=FN6FMtCA988&list=PLnf2urHH_WbGuFq_IN1QGr1JwIK-cYhGR&index=16
|
3x2 perc
1 perces pihenőkkel
|
3x3 perc
1 perces pihenőkkel
|
3x4 perc
1 perces pihenőkkel
|
|||
5.
Március 27.
Törzserősítés PLANK módszerrel – 2 sorozat!
|
feladatonként
15 mp-ben
|
feladatonként
20 mp-ben
|
feladatonként
25 mp-ben
|
|||
A hét
során teljesítendő, elméleti ismeretszerzést célzó tartalom:
a
zanza.tv –n lévő videók közül megtekintendő:
https://zanza.tv/testneveles-es-sport/sportegeszsegtan : 1. Az
egészséges életmód alapelvei. 2. A
testedzés életkori sajátosságai 3. A sportolói táplálkozás alapelvei.
|
1db
|
2db
|
3db
|
|||
Az
alábbi tevékenységekkel plusz 1 pont szerezhető:
|
Értékelési
táblázat:
|
|||||
¾
Mindig
megtartott bemelegítés.
¾
Az erősítő
feladatokat mindig követte nyújtás 8-10
percben.
¾
„Tanórán” kívül –lehetőleg szabad levegőn - végzett
legalább 60 perces mozgásos aktivitás
- pl.
kertészkedés, „távoktatásos” sportági edzés, fizikai megterhelést
jelentő házkörüli feladatok, trambulinozás … (naponta 1 pont!)
¾
Szülők/testvér bevonása mozgásos tevékenységbe hasonló időtartamban.
¾
Az előző napi feladat(ok) elvégzése
másnap is.
¾
Elvégzett
feladat „bizonyítékának” elküldése
részemre (videófelvétel, applikációval összegzett teljesítmény, 2 hetes ciklusra
vonatkozóan vázlatosan megírt edzésnapló, élménybeszámoló: mi jelentett
kihívást, mi volt számodra könnyű…)
¾
Vélemény
megfogalmazása, értelmesen! J
|
12 pont alatt
|
Elégtelen (1)
|
||||
12-17 pont
|
Elégséges (2)
|
|||||
18-25 pont
|
Közepes (3)
|
|||||
26-30 pont
|
Jó (4)
|
|||||
30 pont fölött
|
Jeles (5)
|
|||||
Elért pontszám:
|
|
|||||
Önértékelő lap testnevelés óráimról
az alábbi két hetes ciklusban: március 23 – április 03.
Mozgásos tevékenységeim tartalma
|
Megszerzett pontjaim
|
|||||
1
pont
|
2 pont
|
3 pont
|
||||
1.óra:
|
|
|
|
|||
2.óra:
|
|
|
|
|||
3.óra:
|
|
|
|
|||
4.óra:
|
|
|
|
|||
5.óra:
|
|
|
|
|||
6.óra:
|
|
|
|
|||
7.óra
|
|
|
|
|||
8.óra
|
|
|
|
|||
9.óra
|
|
|
|
|||
10.óra
|
|
|
|
|||
Elméleti feladat 1. hét:
|
|
|
|
|||
Elméleti feladat 2. hét:
|
|
|
|
|||
Véleményem: (+pont jár érte! J )
Az alábbi tevékenységeimmel
szereztem plusz pontot:
|
Értékelési táblázat:
|
|||||
-
-
-
-
-
|
-
-
-
-
-
|
12 pont alatt
|
Elégtelen (1)
|
|||
12-17 pont
|
Elégséges (2)
|
|||||
18-25 pont
|
Közepes (3)
|
|||||
26-30 pont
|
Jó (4)
|
|||||
30 pont fölött
|
Jeles (5)
|
|||||
Elért pontszámom:
|
|
|||||
Aláírásom:
ÁPRILIS 04-én VAGY 05-én VAGY 06 –án várom a kitöltött lapot!
Akár kézzel is készíthetsz
egyet egy lapra!
Szorgalmi feladat – ha ügyesen végig csinálsz 2 hetet ( 10 munkanapot) – kapsz egy 5-öst! Vigyázz! Nem a
beírt magas számokra jár az érdemjegy, hanem a becsületesen elvégzett munkára!
Honnan fogom tudni, hogy becsületesen dolgoztál végig? Onnan, hogy TŐLED lesz becsületes
a feladat végrehajtása, és én megbízom Benned!
Fekete, fehér, igen, nem
Szükséges
eszközök: nincs
A feladat
leírása: Az "otthon tanulás" során - könyvolvasás, zenehallgatás,
beszélgetés vagy egyéb tevékenység közben - ha olvasod vagy meghallod a
következő szavakat, akkor a lejjebb leírt feladatokat hajtsd végre:
Fekete: egyensúlyozás egy lábon 30 másodpercig, majd csere
Fehér: helybenfutás magas térdlendítéssel 30 másodpercig
Igen: plank (fekvőtámaszhelyzet; alkartámasszal végezd) 30 másodpercig
Nem: jumping-jack, azaz: terpesz-zár szökdelés 30 másodpercig
Ha
elfelejtettél egyet, később jutott eszedbe – pótolhatod a gyakorlatot később
is! Ha 1 nap maradt ki, pótold egy hétvégivel – legyél rugalmas! Vezesd ezt
nekem egy táblázatba, s küldd el nekem ÁPRILIS 4-én, 5-én vagy 6-án! A
táblázatot le is rajzolhatod, majd befotózva küldd el nekem! Darabra írd be,
aznap abból mennyit csináltál! Ha egyet sem, mert nem fordult elő a szó: írj
0-t!
márc.23.-ápr. 03
|
FEKETE
|
FEHÉR
|
IGEN
|
NEM
|
1.
nap
|
|
|
|
|
2.
nap
|
|
|
|
|
3.
nap
|
|
|
|
|
4.
nap
|
|
|
|
|
5.
nap
|
|
|
|
|
6.
nap
|
|
|
|
|
7.
nap
|
|
|
|
|
8.
nap
|
|
|
|
|
9.
nap
|
|
|
|
|
10. nap
|
|
|
|
|
Kitartó figyelést és jó edzést
kívánok!
Bella-Pálinkás Csilla Tanárnő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése