2020. április 16., csütörtök

8. oszt. Református hit-és erkölcstan

Óra: 8. oszt. Református hit-és erkölcstan          Téma: Különleges változás és változtatás
Kedves Tanulók!
Nem kaptam feladatmegoldást tőletek! A KRÉTA  lezárt, ezért kiegészítő feladatokat adok!
Legyetek szívesek megcsinálni.
Óra eleji imádsággal kezd az órát!
A mai órán különleges változásról és változtatásról: formálásról lesz szó.
Ehhez visszamegyünk gondolatban több ezer évet és meglátogatunk egy bibliai prófétát: JEREMIÁST
Jeremiás a próféta
Jeremiás egyszerre volt Isten papja és próféta. Olyan korban tanított Istenről és hirdette az üzenetét, amikor a nép
elfordult Istentől. Bálványokat imádtak, csak a saját fejük után mentek, és nem törődtek az Úrral. A prófétának
pedig meg kellett mondania, hogy ez nem helyes, és ennek rossz következményei lesznek, ha nem változnak meg.
Isten gyakran úgy tanította Jeremiást, hogy egy-egy konkrét tettből értette meg, hogy mit üzen az Úr. Így jutott el
a fazekas házába is.
Néha Isten bátorító szavait is hirdette:
"+Mert csak én tudom mi a tervem veletek - így szól az Úr-: békességet és nem romlást tervezek és reményteljes
jövőt adok nektek"  Jeremiás könyve 29, 11
Házi feladat: A/4-es lapra  készíts egy életút térképet! Szeretném, ha elküldenéd!
- Írd bele a fontos eseményeket /pl. megszülettem, iskolába  kezdtem járni, találkoztam valakivel, aki fontos volt nekem,
 sportolni kezdtem, stb./
- Gondold végig, hogy ezek a fontos események, hogyan hatottak Rád! Miben és hogyan változtál? Röviden írd
ezeket is oda!
- Jelöld be különböző színekkel azt, hogy hol voltál nagyon mélyen és hol éltél át nagy örömöket!
- Gondold végig, hogy ezekben az eseményekben hol érezted és tapasztaltad meg azt, hogy Isten veled van!
Záró imádság!
Áldás, békesség!
e-mail címem: papp.iluska@gmail.com    facebook név: Papp Ilona

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése